Re: Win NT 4,0 i internet przez modem

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 02 Apr 2006 - 19:19:12 MET DST

Użytkownik "x" <crystal666@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fw6s2kcsg599$.qkgjqqnuj80f.dlg@40tude.net...
> Mam problem z zainstalowaniem sieci po Windows 4.0 NT Sp 6
>
> Udało mi się zainstalować modem. Nie mogę przy instalacji sieci
> zainstalowaś poprawnie serwera.
> Bo po restarcie wyskakuje mi poniższy komunikat:
>
> "Usługa Serwer zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd:
> Brak pamięci serwera do przetworzenia tego polecenia. "

Nie potrzeba w ogóle tej usługi, jeśli dalej nie udostępniasz sieci.

> Mam 192mb ramu
>
> No i mam jeszcze pare pytań:
>
> 1. W win95/98 trzeba było zainstalowac protokół TPC/IP, kartę sieciową i
> wpisać adresy IP Telekomuny. Czy tak samo instaluję się pod NT.

Modem najlepiej jest zainstalować w trakcie instalacji systemu, gdy zapyta o
dostęp.
Pamiętaj, to ważne, aby modem instalować przed instalowaniem servicepacka,
inaczej kłopot będzie.
(Chodzi o to, że przy instalacji modemu z płyty instaluje sie też DialUp
Networking (Nie przerwij jego instalacji, choćby się paliło i waliło!),
jeśli składniki będą starsze, niż w SP, to dostęp może nie zadziałać, sypiąc
się z komunikatem błędu.

> 2. Jakie usługi można przy okazji wyrzucić.

Serwer, stacja robocza, pomocnik NetBIOS, DHCP (dopiero W2k i wyżej
potrzebują jej też z modemem), przeglądarka komputerów, Posłaniec, w
urządzeniach srv i interfejs NetBIOS.
Zdaje mi się, że możesz też wyłączyć klienta WINS. Najlepiej zrobić to przed
instalacją modemu. Na wszelki wypadek zapisz sobie stan każdej z tych usług.
BTW. zainstaluj sobie rozszerzenie PnP, jest na płycie instalacyjnej, szukaj
pliku PNPISA.SYS i PNPISA.INF w tym samym katalogu, prawoklik na PNPISA.INF
i "instaluj". Restart i jedziesz dalej.
Jeśli chcesz zainstalować Operę, instaluj ją na gołym systemie. zaś FF
dopiero na samym końcu, po instalacji MSIE6...

> 3. Komp mam w biurze więć nie mówcie żeby się przesiąść na coś nowszego
> (finanse są tu kwestią pierwszorzędną)

Taka kombinacja, aż nadto :)
To nawet na 48 MB będzie chodziło :) Osobiście testowane.
Tak samo, na 486DX2/66 128 RAM, po awaryjnej przesiadce z padniętej płyty
głównej z Celeronem.

--
LH
Siup tup tup, siup tup tup, riki tiki fiki miki,