Re: Laickie pytanie o partycjonowanie

Autor: kit <kit_at_data.plwywal.to>
Data: Sun 02 Apr 2006 - 13:14:42 MET DST

Użytkownik "kit" <kit@data.plwywal.to> napisał w wiadomości
news:442ed7b1$1@news.home.net.pl...
> Witam :)
>
> Za starych czasow kiedy to krolowal FAT pod DOS'em do partycjonowania bylo
> narzedzie fdisk.
> Czy w pod XP (NTFS) jest podobny program "z palca" ?
> W jaki sposob z wiersza polecen, dokonac podzialu na partcje dysku w
> systemie plikow NTFS ? Pomijam oczywista, graficzna metode zarzadzania
> dyskami.

Dziekuje za zainteresowanie.
Przyznam, ze zawsze towrzylem jedna partycje systemowa podczas instalacji
systemu (XP Pro), a pozniej juz uzywajac przystawki zarzadzania dyskami.
Problem jednak pojawil sie wowczas kiedy dostalem laptopa z dolaczona
wielojezyczna wersja DVD Windows. Po akceptacji umowy licencyjnej od razu
rzuca sie do instalacji, pozbawiajac mnie mozliwosci wyboru partycji.
Jedynym rozwiazaniem bylo uzycie "standardowego" krazka CD, utworzenie
partycji systemowej, restart i instalacja z dolaczonej plyty z notebookiem.
Po wyborze jezyka mam mozliwosc pracy z wierszem polecen wiec zastanawialem
sie co by bylo jakbym nie posiadal pod reka innego nosnika.

Jeszcze raz dziekuje za pomoc, przy najblizszej okazji sprawdze podane
rozwiazania :)

Pozdrawiam
Kit