Prawa dostępu

Autor: Kubuniek <kubaa_at_fredry.net>
Data: Fri 31 Mar 2006 - 16:43:05 MET DST

Witam. Może mi ktoś napisać
1 co to są prawa dostepu i jakie są możliwości do użycia oraz
2 co to jest udostepnianie plików?
Potrzebuję definicje mniej więcej.
Z tego co wiem to jak na mój rozum jako użytkownika windowsa to jest tak:
1. Prawa dostępu są to prawa, które oznaczają możliwość dostępu do pliku
dla użytkowników systemu, umożliwiając współdzielenie plików w obrębie
systemu.
Możliwości do użycia są trzy: Zapis, odczyt, zapis-odczyt
2. Udostępnianie plików jest to umożliwienie innym użytkownikom na
korzystanie z zasobów komputera z innego konta użytkownika. Istnieje
mozliwość udostępniania plików i nadania praw.

Czy ja dobrze myślę :-)?