Re: Jak za pomocą codec-a ACM zrobić MP3?

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 15:36:15 MET DST

Mariusz Kruk napisał(a):
> W dniu Wed, 29 Mar 2006 14:14:35 +0200, osoba określana zwykle jako
> Tomasz Pyra pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>
> Ale nie ma takiej opcji. Nie możesz patentować formatu pliku.
> Możesz mieć problemy najwyżej przy próbie eksportu do jakiegoś
> patent-faszystowskiego kraju.

Formatu nie, ale same algorytmy kompresji już można - przynajmniej
Thompson i instytut Fraunhofera twierdzą że takie patenty mają zarówno w
USA jak i w Europie.

A wymagania dla mojego projektu są takie że nie może naruszać żadnych
tych praw - klient po prostu nie życzy sobie mieć żadnych, nawet
potencjalnych problemów - jego wybór.

Zresztą to akurat nie mój problem, bo dla mnie żadna różnica jakiego
codeca użyję, zdecydowałem się na ACM.
A więc użytkownik może sobie zainstalować na co tylko ma ochotę :)
A początkowo będzie miał ACM dostarczony razem w windą i tyle.

Jak chce to może sobie we własnym zakresie zainstalować LAME-a i
kompresować do 320kbps.