Re: Blokada pulpitu - XP home

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 24 Mar 2006 - 19:12:21 MET

** Kit wrote:

> Opisze cel jaki chcialbym osiagnac na Win XP Home.

> Otoz, zalezy mi aby po kazdym restarcie komputera uzytkownik 'test' z
> uprawnieniami administratora otrzymywal zawsze ten sam pulpit -
> tapeta, ustawienie ikon, skroty.

> Wyczytalem gdzies na angielsko-jezycznej stronie o mozliwosci
> dokonania tego poprzez zmiane rozszerzenia pliku ntuser.dat w
> katalogu \documents and settings\default user na ntuser.man

> Problem w tym ze nie zawsze dziala tak jakbym chcial. Czasem nie jest
> przywracana tapeta, czasem utworzone nowe skroty, foldery nadal
> [...]

A po co "sprzątać"? Nie lepiej zrobić snapshot stanu "złotego" (taki
jaki chcesz aby był zawsze po zalogowaniu) i w momencie logowania (czy
startu systemu) przywracać ten "złoty" snapshot?

W tym pakiecie zdaje się jest taka opcja, na starcie wywala wszelkie
modyfikacje wprowadzone przez uĹźytkownika (rĂłwnieĹź takie bardzo
niepożądane/niebezpieczne):

http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/

  Defend shared computers from unauthorized changes to the hard disk

  Defend Unauthorized changes to a hard disk can make shared computers
  less reliable. Windows Disk Protection helps to prevent users,
  viruses, spyware, or other programs from making permanent changes to
  the hard disk by clearing changes each time the computer restarts.

  Because certain changes, such as critical updates and antivirus
  signatures, need to be permanently saved, Windows Disk Protection
  allows you to schedule such changes to occur automatically at whatever
  time you choose. The Windows Disk Protection tool:

  â€˘ Helps protect operating system files
  â€˘ Clears changes when the computer restarts
  â€˘ Automates critical and antivirus updates
  â€˘ Lets you choose to save changes to disk