Re: ograniczenie drukowania

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 17:24:39 MET

** jz wrote:

> A fire-wall-e jakos da sie zrobic

Firewall to zupełnie co innego.

> a przeciez to nic innego tylko firewall ograniczajacy dostep do
> drukarki a nie do kart sieciowej czy modemu.

Tak i nie. Problem polega na tym, ze chcesz deterministycznie określać
co jest *treścią* wydruku - bez posadzenia osoby przeglądającej każdy
wydruk nie da się tego zrobić. :)

> Przyklad: kancelaria prawna sa dwa moduly: pisma w przygotowaniu i
> pisma zatwierdzone, a plikacja i teraz uzytkownik moze pracwac w
> dwóch modulach ale drukowac moze tylko z modulu pisam zatwierdzone.

A z drugiego modułu zrobi zdjęcie czy screenshota i to wydrukuje, ew.
ma dobrą pamięć, zapamięta treść i wyniesie poza biuro. :) Ty chyba
bardziej potrzebujesz zaufanych pracowników.

(...)

> Moja sytuacja jest ciut inna musze ograniczyc dostep do drukarki
> przegladarka internetowym, klientom poczty i kilku programom firmowym
> (oczywiscie nie wszystkim uzytkownikom) niestey jestem zmuszony
> udostepnic im korzystanie z tych aplikacji ale nie musza drukowac
> bo drukuja jakies glupoty.

To zrób billing kto ile drukuje, a kto ile wystawia dokumentów - wtedy
będziesz miał stosunek wykonana praca/wydrukowane głupoty. Ew. możesz
zachowywać każdy wydruk i okresowo przeprowadzać kontrolę - w sensie
zobaczyć co wydrukował użytkownik. Krótka rozmowa z delikwentem,
pokazanie dowodów i po problemie.

> Sytuacja jest taka 1 uzytkownik 1 komputer windowsy wn, 2000 i xp, a
> wiec nikt nie moze bez mojej wiedzy. Mi wystarczy ze nie beda mogli
> drukowac niech sobie robia screeny ekranów ile chca. Njapierw musza
> wiedziec jak rto sie robi i ze jest taka mozliwosc.

Czyli nie pisz, że chcesz "zabezpieczyć" tylko pisz, że chcesz
"utrudnić". Jak już chcesz być taki upierdliwy dla użytkownika to to
prosta sprawa - załóż każdemu z użytkowników po dwa konta, z jednego
konta zezwól na odpalanie jedynie aplikacji "do pracy" (biała lista) i
oczywiście na swobodny wydruk, z drugiego konta zezwól na odpalanie
czegokolwiek przy totalnym braku możliwości jakiegokolwiek wydruku.

A no i te programy "do pracy" niech uruchamiają przez RunAs będąc
zalogowanym na koncie, z którego nie da się drukować.