Re: newbie XP-kowy pyta :)

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 19:17:00 MET

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*Jacek Maciejewski*, która zaskrzeczała:

> 1. W "moich miejscach sieciowych", opcja "wyświetl komputery grupy
> roboczej", jest ikona mojego własnego kompa. Ale nie wiadomo
> dlaczego, po jej kliknieciu okazuje sie że w środku są "drukarki i
> faksy" oraz "zaplanowane zadania". Ja, oczywiście, nic tam nie
> wrzucałem i chciałbym się jakoś pozbyć tych niepotrzebnych IMO
> rzeczy. Ktoś wie jak to poodłączać?

Skasuj je :) We właściwościach folderu "moich miejsc sieciowych" (menu
narzędzia/opcje folderu AFAIR) wybierz kartę "widok" i odznacz pierwszą
opcję (automatyczne wyszukiwanie drukarek i folderów sieciowych). Poza
tym uruchom regedit.exe i usuń z gałęzi:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\

klucze:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

i obok {2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

Przyspieszy to też odrobinę działanie windowsa.

> 2. Mój komp jest w LAN-ie. Do tej pory, na w98, miałem po kliknieciu
> w ikonę "sieć" pozycję "cała sieć" a poniżej niej listę kompów z
> mojej grupy roboczej. Mogłem łatwo wejść do innej grupy roboczej
> klikając "cała sieć". Teraz na XP nie ma śladu po innych grupach. Czy
> jest jakiś łatwiejszy sposób dostępu do innych grup aniżeli
> przepisywanie swojego kompa z grupy do grupy?

Jeśli mają (a standardowo tak jest) pootwierane wszystkie potrzebne do
tego porty (czyli uruchomione usługi) to można sobie wpisać w okienku
eksploratora bezpośrednio adres, np. \\192.168.5.15 i wtedy będzie widać
co dany komp udostępnia. Skrót sobie można z tego zrobić. Zamiast adresu
w postaci numera IP można czasem wpisać nazwę kompa.

> 3. Jak zmajstrować ikonę dostępu do miejsc sieciowych na pulpicie?

Kliknąć prawym klawiszem na "miejscach sieciowych" w menu startowym i
wybrać opcje pokazywania na pulpicie. Jeśli "miejsc" nie ma, to prawym
na Start i właściwości, karta "menu start" i kliknąć buttona, na
otwartej karcie Zaawansowane wybrać z listy żeby pokazywało. Można też
prawym na pulpit i tam gdzieś we właściwościach żeby od razu pokazywało
na pulpicie odpowiednią ikonę.

--
Saiko Kila - UIN 223788653
"Chwałą Bożą - rzecz taić, chwałą królów - rzecz badać" (Prz 25,2)