Re: Problem z zainstalowanym AD bez strefy w DNS

Autor: Manam <manam_at_NO_SPAMop.pl>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 14:22:11 MET

> Nie wiem czyj jest adres xxx...
Tak jak pisałem w wcześniej. AD + DNS o nazwie np. DC1 ma adres IP
XXX.XXX.XXX.1 Do niego chciałem dołączyć drugi
kontroler domeny o nazwie np. DC2 i adresie IP XXX.XXX.XXX.2

> ... ale ustaw mu DNSa na DC1
Tak właśnie był ustawiony i nie działa.

Chciałbym usunąć AD z tego DC2, ale się da, bo "dcpromo" wywala komunikat:
"Operacja nie powiodła się z następującego powodu:
Nie można skontaktować się z kontrolerem domeny wieczorek.local, na którym
znajdowało się konto tego komputera.
Komputer powinien zostać członkiem grupy roboczej, a następnie należy
ponownie przyłączyć się do domeny przed ponowną próbą podwyższenia.
"Baza danych zabezpieczeń na serwerze nie ma konta komputerowego dla relacji
zaufania tej stacji roboczej.""

Po restarcie w DNS-ie znowu nie ma stref wyszukiwania do przodu ani do tyłu.
Próba dodania strefy podstawowej zintegrowanej z AD kończy się komunikatem
błędu:
"Nie można zreplikować strefy do wszystkich serwerów DNS w domenie usługi
Active Directory (null), ponieważ wymagany katalog aplikacji nie istnieje.
Tylko administratorzy przedsiębiorstwa mają odpowiednie uprawdnienia do
tworzenia partycji katalogu aplikacji.
Aby przechować tę strefę w kontenerze domeny, dopóki partycja nie zostanie
utworzona, zamknij ten komunikat, a następnie kliknij opcję Replikuj do
wszystkich kontrolerów domeny w domenie Active Directory."