Re: w2k nie widzi całego dysku (BigLba)

Autor: Andrzej Kaczmarczyk <andrkac_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 15:19:03 MET

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):

> Użytkownik "Andrzej Kaczmarczyk" <andrkac@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:dvbfab$bof$1@inews.gazeta.pl...

> Jaka jest wielkość dysku oglądana w diskmgmt.msc? Może to jest tylko
> problem z wyliczeniem wartości LBA dla poszczególnych partycji.
> Musiałbyś wrzucić mi listing z programiku Partinfo (do pobrania z
> http://www.terabyteunlimited.com./utilities.html ). Ewentualnie - jeśli
> problem dotyczy partycji rozszerzonej - od razu spróbuj wykonać
> polecenie Recalc V-CHS z menu BootIt Next Generation
> http://www.terabyteunlimited.com .

Nie siedzę teraz przy tym komputerze, później to wszystko sprawdzę, ale nie
chodzi o partycje.

Dysk (urządzenie) ma wg. systemu 128GB (wg narzędzia zarządzania dyskami).
Partycje tam są póki co trzy i w sumie zajmują zaledwie ok 50GB.

Andrzej Kaczmarczyk

PS: zrobiłem najpierw za dużo partycji podstawowych więc zacząłem rzeźbić.
Okazało się, że w2k da się przesadzić na inną partycję przez proste przegranie
plików (z pod innego systemu oczywiście) + modyfikacja boot.ini + drobna
zmiana w rejestrze, żeby nowy dysk otrzymał literę C ( a właściwie taka jak
źródłowy).W MBR mam lilo, więc do tego nie musiałem się dotykać.