Re: zapisywanie rozszerzen wielkimi literami

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Wed 15 Mar 2006 - 11:58:44 MET

Andrzej P. Wozniak napisał(a):
> Jeżeli nazwa pliku/katalogu pasuje do dosowego szablonu 8.3, to na FAT32
> zostanie zapisana tylko dosowa nazwa z samymi dużymi literami.
> Jeśli nie wierzysz, sprawdź zawartość partycji FAT32 spod Win9x. Widok jest
> koszmarny: w jednym katalogu INDEX.HTM i index.html itp.

tak, wiem jak wygląda sprawa długich nazw w fat32 - niejednokrotnie
bawiłem się już edytorami dysków.
przecież w win98 z powodzeniem można zapisać nazwę i rozszerzenie pliku
samymi małymi literami nawet jeśli nazwa jest krótsza od 8.3, wystarczy
tylko zezwolić na zapisywanie nazw wielkimi literami i wtedy system
zapisuje od razu nazwę 8+3 i nazwę lfn. 8.3 jest oczywiście zapisywana
tylko wielkimi literami, ale lfn jest już zapisywana literami o
wielkości podanej przez użytkownika, pomimo że jest krótsza iż 8+3

> Na pytanie, gdzie Win2k/XP trzymają nazwę "długą", jakoś nikt nie udzielił
> odpowiedzi.

nie rozumiem. przecież one tak samo zapisują lfn jak win9x -
przynajmniej tak mi się wydaje

ciągle obstaję przy tym, że wielkość liter rozszerzenia, to jednak
kwestia programu, który zapisuje pliki, zwłaszcza w systemach nt.

pozdrawiam

--
Artur Grdeń
mega @ work