Re: mam dosc... jpg = bmp

Autor: KrzyHu <krzysztof.kotewa_at_data.pl>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 11:46:50 MET

> No to więcej czy mniej? :)
> Ja w każdym razie nie zauważyłem dużych różnić, je dużo i już. I
> denerwuje mnie to, że jak otworzorzę kilkanaście tabów i zje powiedzmy
> 300 MB to potem jak je zamknę i zostanie jedna strona to nadal te 300 MB
> będzie zajęte.

Pozwolę sobie zacytować rozwiązanie znalezione gdzieś w sieci,

"Główny programista pracujący nad przeglądarką Firefox wypowiedział się
na swoim blogu w sprawie zgłaszanego przez użytkowników błędu w tym
programie. Chodzi o prawdopodobny wyciek pamięci, charakteryzujący się
tym, że podczas używania programu zaczyna on zajmować coraz więcej
pamięci, co prowadzi do spowolnienia pracy całego systemu.

Okazuje się jednak, że według Bena Goodgera, wzrost pamięci spowodowany
jest zastosowaną w przeglądarce technologią przechowywania w pamięci
oglądanych ostatnio stron. Z badań programistów wynika bowiem, że 39%
nawigacji po stronach przypada na wracanie do uprzednio oglądanych stron
(do 10 pozycji wstecz). W związku z tym, twórcy postanowili, że program
będzie przechowywał w pamięci ostatnie wpisy w pamięci, co usprawni
nawigację.

Przeglądarka od wersji 1.5 posiada parametr konfiguracyjny
browser.sessionhistory.max_total_viewers (dostępny po wpisaniu w pasku
adresu frazy about:config) który definiuje maksymalną ilość zapisywanych
stron. Domyślnie ustawiona jest wartość -1, która oznacza, że
przeglądarka sama ma ustalić optymalną wartość, w zależności od
zainstalowanej pamięci RAM. Jeśli chcemy wyłączyć funkcję przechowywania
stron w pamięci, możemy ten parametr ustawić na 0, dzięki czemu program
nie będzie nadmiernie zajmował pamięci, ale spowolni to ładowanie
uprzednio oglądanych stron."

U mnie po wprowadzeni zmiany ff wcale dużo nie zjada pamięci