Re: mam dosc... jpg = bmp

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 10 Mar 2006 - 01:07:18 MET

** goomish wrote:

> Zresztą... mnie jako ZU internetu (w tym przypadku "przeglądacza"
> stron www) mało interesuje czy przeglądarka jest zgodna z jakimśtam
> standardem.

  "Mnie jako użytkownika samochodu mało interesuje, czy jest on
  przyjazny dla środowiska czy wręcz skandalicznie nieprzyjazny."

Otóż faktycznie na krótką metę jako użytkownik tego nie odczuwasz, ale
w gruncie rzeczy sytuacja spowodowana twórczym podejściem do standardów
w wykonaniu MSIE i zaprzestaniem na długi okres jego rozwoju
przyczyniła się do zatrzymania rozwoju w ogóle technologii webowych i
na dłuższą metę dotyka to również Ciebie, choć możesz tego nie widzieć.

Z innej strony to rozwijanie stron obecnie wygląda tak, że robisz coś
- większość robi na FF z tego co się orientuje - kończysz, testujesz
pod popularnymi przeglądarkami i zawsze wychodzi na to, że wszędzie
poza MSIE działa. Kończy się na tym, że musisz hackować coś co jest
czyściutko napisane specyficznie pod MSIE, wprowadzając rozwiązania,
które są w gruncie rzeczy obejściami nie rozwiązaniami problemu i
obchodząc jeden problem stwarzają szereg kolejnych.

> Choćby był nowoczesny, słuszny itp, itd. Strona ma się po prostu
> poprawnie wyświetlić i już.

Ale co jest definicją poprawności?

> IE póki co to zapewnia i to wystarcza ogromnej większości jego
> użytkownikom.

"...jego użytkowników". No. I w tym momencie padła logika, Twojego
wywodu. Użytkownik generalnie (i słusznie) nie jest zainteresowany
standardami - więc ciężko w tym kontekście mówić czy mu wystarcza czy
nie, dla użytkownika liczy się wygoda obsługi itp. - MSIE na dzień
dzisiejszy jest mocno niewygodny.