Re: Ograniczanie pliku wymiany

Autor: Krzysztof Gibas <killgore_at_pocztaKROPwpKROPpl.spam>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 21:13:17 MET

On Mon, 6 Mar 2006 09:19:55 +0100, "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>
wrote:
>Dlaczego? U mnie pod W2k3 jest on całkiem wyłączony i dopóki nie skończy
>się fizyczna pamięć RAM to wszystko działa poprawnie. Później system
>informuje mnie o automatycznym powiększaniu pliku swap (pliku, którego
>nie ma) i któraś z aplikacji może się w tym czasie wywalić. Ale
>generalnie zysk z wyłączenia swapa jest znaczny.

        Hmm, zanim zadałem to pytanie tutaj, pogooglałem trochę na
grupach i znalazłem wielokrotnie odsyłacze do
http://aumha.org/win5/a/xpvm.htm oraz kategoryczne stwierdzenia, że
PAGING FILE NIGDY PRZENIGDY NIE POWINIEN BYĆ WYŁĄCZANY ;). Ponoć
dlatego, że dla niektórych programów jest on niezbędny, choćby nawet w
systemie było mnóstwo wolnej pamięci (wspominano coś o OE, ale akurat
nie używam).

>Widocznie któryś z tych programów nie zwalnia pamięci, którą zajmuje,
>tylko ją stale anektuje na własne potrzeby. Tak miałem kiedyś z jakimś
>niewinnym programikiem oczekującym w trayu na uaktywnienie skanera
>Plusteka. Po kilku godzinach zajmował kilkaset MB pamięci RAM.

        Ale tutaj zużycie pamięci nie rosło. A 20MB było
nieakceptowane przez system z kilkoma ładującymi na starcie
programikami. Nawet kiedy je wyłączyłem nie dało się zejść z rozmiarem
swapa do 10MB.

        Teraz jednak wyłączyłem swap zupełnie i wszystko zdaje się
działać stabilnie, a na pewno mniej kłopotliwie niż z małym swapem.
Jestem zaskoczony :)

--
      Pozdrowienia
           Krzysiek