Re: czas startu XP - ja zmierzyc?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 01 Mar 2006 - 11:45:21 MET

Użytkownik "Yarael Poof" <malew@wywalteczescbynapisac.icpnet.pl> napisał w
wiadomości news:Xns977972B2CE60Amalew@62.21.96.10...
> Komputer rusza, pojawia sie tapeta i wisi, wisi, potem odzywa sie slynne
> windowsowe tada! i dalej nic sie nie dzieje, czeka tak jeszcze ze 2 minuty
> dopiero potem reszta startuje. Sprawdzony na wszelkei strony
> antytiwurusowo, GMERalem mu w pamieci i procesach, antypsywarow, BHO itd.
> Dodatkowy zonk - nie chce pobrac adresów IP z DHCP (wbudowana karta
> sieciowa)

Co pokazuje Dziennik Zdarzeń?
U mnie dokładnie tak, z wyjątkiem sieciówki, zachowuje się NT4 po
doinstalowaniu Bus Masteringu, czka potwornie przy starcie, w sumie kilka
minut, otem już chodzi OK. W Dzienniku zdarzeń mam, że urządzenie SCSI port
0 nie odpowiedziało bla bla. Oczywiście, chodzi o dysk UDMA66, a kabel mam
tylko 33. Może to coś w tym stylu?
Też mam, że najpierw tylko tło, potem chwilę nic, potem dźwięk logowania,
znowu nic, dopiero po jakimś czasie ładowanie systemu dobiega końca i dalej
już chodzi normalnie.

Czyli sprawdź a - czy coś nie dzieje sie z kartą, wyłącz w menedżerze
urządzeń i zobacz, czy nadal tak słabo startuje, b - sprawdź, czy sterownik
dysku nie próbuje wyciągnąć szybszego transferu, niż to jest fizycznie
możliwe, np. dysk i port UDMA66, a kabel jak u mnie, UDMA33... Będzie w
dzienniku zdarzeń. Może też się okazać a i b razem.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.