Re: co w razie kontroli?

Autor: M <programy-dla-firm_at_wp.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 11:47:30 MET

> Lepszy jest Truecrypt

Bo można w nim szyfrować całe partycje. PGPdisk w wersji 9 też to
umożliwia choć podobno się zawiesza. Nie wiem tylko czy ktoś chce mieć
spowolniony cały dysk. A jeśli zaszyfrowana jest tylko część dysku to
nie wiem czy potem można robić zmianę rozmiaru tej zaszyfrowanej
partycji bez utraty danych.
Alternatywę stanowi szyfrowanie sprzętowe. Jednak należy kupować takie
systemy które mają np wyprowadzoną klawiaturę na jedną kieszeń w której
się wprowadza hasło do dysku, bo klucz sprzętowy bez hasła to łatwy
dostęp do dysku dla niechcianych osób.