Re: logowanie do domeny poza biurem

Autor: Ozz <basiltherat_at_p.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 11:07:23 MET

andy_zWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a):
> Witam serdecznie,
> mam oto taki problem:
> Notebook z WIN XP. Użytkownik poza biurem logował się na swoje domenowe
> (cache'owane) konto bez problemu aż do chwili, gdy musiał zalogować się na
> chwilę na inne (też domenowe)konto. Gdy jednak ponownie chce się zalogować na
> swoje konto dostaje komunikat, że nie ma kontaktu z domeną i logowanie jest nie
> możliwe.
> Miałem juz wcześniej taki przypadek i wiem, że gdy się podłączy do sieci w
> biurze to wszystko wróci do normy, ale problem polega na tym, że nie prędko
> [...]

Tak, Radek ma rację, system keszuje 10 ostatnich logowań - może ten user
loguje się na login 'AD' czyli username@domena - wtedy komunikat jest
oczywisty, jeśli tak to każ mu wpisać tylko krótki login bez domeny, a
tą niech wybierze z listy dostępnych domen.
Miałem kiedyś identyczny problem, którego dłuższy czas nie mogłem
zdiagnozować, okazało się, że 'zaprzyjaźniony' administrator domeny w
której mamy obustronną relacją zaufania dodał przy bodajże ustawianu
tego zaufania swoją domenę z nazwią netbiosową identyczną jak moja,
skutkiem czego w DNS miałem w gc, pdc i ds jego serwer jako kontroler
mojej domeny ;) Po usunięciu go z DNS problemy zniknęły.
Jedyne rozwiązanie na teraz to zalogowanie się po łączu telefonicznym -
/jeśli ma skonfigurowane - zahaczasz w oknie logowania opcję logowania
po drucie/ do właściwego serwera, albo skopiowanie profilu żeby jakoś
dobrac się do danych. W wersji ostatecznej CIA Commander albo inny
wynalazek i reset hasła z płytki/dyskietki bootowalnej.

Ozz