Re: XP Home, brak ACPI

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 09:15:01 MET

Użytkownik "Radek Cichy" <rc1977@usun.tlen.pl> napisał w wiadomości
news:dtub3s$29k6$1@node3.news.atman.pl
> Witam wszystkich
>
> Po instalacji WinXP Home nie zauważyłem, że nieprawidłowo wykrył ACPI
> (tzn. nie wykrył). Płyta MSI Neo2, więc na pewno obsługuje ACPI (w
> czasie instalacji było włączone :/).
> W czasie instalacji robiłem tylko restarty, potem instalowałem soft i
> też restarty i dopiero na końcu zauważyłem, że się nie wyłącza.
> Na stronach Microsoftu wyczytałem, że trzeba aktualizować sterownik
> komputera z "Jednoprocesorowy komputer PC MPS" na "Jednoprocesorowy
> komputer PC z interfejsem ACPI".
> Niestety na liście sterowników do aktualizacji mam tylko:
> [...]

Wejdz do Menadżera urządzeń / Komputer / Jednoprocesorowy
Komputer z interfejsem ACPI i zmien go na "Komputer z zaawansowanym
interfejsem ACPI" a nie jak masz "Standard PC".
Zrestartuj komputer, wejdz do BIOS'u i włacz ACPI .. komputer
uruchomi sie bez potrzeby reinstalacji systemu.
plus
http://www.archivum.info/microsoft.public.pl.windows/2005-07/msg00261.html

lub
Można tez zastąpić hal.dll w system32 odpowiednią dll'ką z
płytki, z servicepackfiles: halacpi.dll, hal.dll, halapic.dll itp -
zmieniając nazwę na hal.dll - z tym, że imo trzeba to zrobić spod innego
systemu.. - ryzykowne, ale osiagalne.

Jak nie, to reinstalka (bez utraty ustawien itp.)
Skopiuj instalke na dysk, odszukaj plik txtsetup.sif w katalogu
"i386", w trybie edycji zmien parametr - "ACPIEnable=2" na =0.
Oraz poczytaj:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;810903&Product=win2000
http://support.microsoft.com/kb/309283/PL/
http://www.msinfo.pl/search/d1.aspx?nid=216

--
Piotr Palusiński [MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy