Re: [XP] wybor systemu przy starcie - czy mozna?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 17:29:13 MET

Użytkownik "MrKramer" <mrkramer@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:dtsdeh$eue$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Wlasnie tak chcialem zrobic. Powiedzmy ze linuxa instaluje na innym
> dysku/partycji, bootloadera umieszczam na partycji/dysku linuxowym.
> Teraz wlasnie pytanie w czym dokonac wpisow zeby byla mozliwosc
> wyboru. Ja bym wpisal w boot.ini.
> Dobrze mysle czy jest jeszcze inaczej?

Dobrze. W Boot.ini wskazujesz wtedy tylko miejsce, gdzie jest zapisany
pliczek zawierający obraz bootsektora partycji linuksowej z zapisanym
tam kodem linuksowego bootloadera. Tak więc kolejność powinna być taka:
- instalujesz Linuksa na drugiej partycji podstawowej, umieszczając jego
loadera w bootsektorze tejże partycji,
- robisz kopię tego bootsektora, zapisując ją do pliku dajmy na to
c:\linux.dat,
- dopisujesz w Boot.ini linijkę: c:\linux.dat="Mój Linuks"

Przed rozpoczęciem instalacji Linuksa zaznacz jego docelową partycję
jako aktywną, żeby przypadkiem nie popsuć bootsektora partycji z
Windows.

Programik Bootpart znacznie ułatwi całą operację, gdyż automatycznie
zrobi kopię bootsektora wskazanej partycji i dopisze ją do Boot.ini.
Przed jego uruchomieniem musisz zaznaczyć partycję z Windows jako
aktywną.

Zwracam uwagę, że pojęcia 'dysk' oraz 'partycja' nie są wzajemnie
zamienne. Oba systemy muszą znajdować się na partycjach założonych na
tym samym dysku (twardym).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/