Re: Konfigurator

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 26 Feb 2006 - 12:14:24 MET

news:2006022610395200@grush.one.pl...

> Takie dziury powinny być raczej szybko usuwane przez MS i
> wystarczy regularnie aktualizować system przez Windows Update.

W pełni zgoda. Problem powstaje wtedy, gdy jeszcze takiej aktualizacji
zrobić nie można. Stąd najpierw prosta instalka W2k, ściagnięcie FW,
zczyszczenie instalki i położenie nowej, już pełnej, instalacja FW,
instalacja dostępu do sieci i już na spokojnie pościąganie poprawek.

> Nie musi być dobrego firewalla. Może być nawet standardowy

Dobry w tym sensie, że spełniający należycie swoje zadanie.

> całkiem. Po prostu większości usług nie należy wystawiać
> w świat.

Wręcz wyłączyć wszystko, co niepotrzebne. "Na palcach jednej reki" można
policzyć to, co w swoim NT4 zostawiłem włączone (a jeszcze bym powyłączał i
spróbuję znaleźć na to sposób, zeby nie zaszkodzić, nullsesion oczywiście
off), a mam jeszcze Kerio FW i Avast z aktywną ochroną transferów mail/news,
www i p2p.

> Nie należy po prostu często reinstalować systemu, a
> ten działający regularnie aktualizować :-)

W moim przypadku akurat był inny układ. Ale racja, położyć starannie system,
poustawiać i aktualizować. Swego czasu, z regularnie łatanym NT4 wystawiłem
się na swiat (zbędne demony oczywiście powyłączane) przez ok. miesiąc, nie
wlazło nic, regularnie sprawdzałem. Ryzykowałem, wiem. Ale znów, taki był
układ. Liczę na to, że w końcu obecny komp nie zbuntuje sie (padały albo
dyski z odzysku, albo płyty główne, albo źle napisane programy) i system
posłuży mi długo.

> Tu też widać przewagę XP powoli się wyłaniającą -- nie dość,
> że z SP2 ma mało błędów i całkiem niezłego firewalla, to
> jeszcze jest aktualizowany chętniej niż Win2k.

FW z SP2 połączyłem skutecznie z Kerio (nie na swoim kompie), działa ładnie.
Avast też hula, gość zadowolony, ze komputer mu nie wariuje :)
Ja jednak czekam na rozwinięcie projektu typu Reactos - chodzi mi o
zajmowane przez system miejsce.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.