Re: Wiszące procesy

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 22 Feb 2006 - 19:40:09 MET

On Wed, 22 Feb 2006 16:04:39 +0100, M wrote:

> Ja bym zrobił tak że w pętli wykonującej długotrwałą czynność dodabym
> sprawdzanie zegara i jeśli minęła sekunda, to wyświetlenie tego. Jest
> bardzo duża szansa że jeśli procedura się zawiesi to ominie ten fragment
> ze sprawdzaniem i będzie widać że czas się nie zmienia. Być może powinno
> być tak zrobione żeby każdy program robiący coś w długiej pętli wysyłał
> co kilka sekund informacje do systemu operacyjnego na dowód że nie jest
> zawieszony.

Nadal nie rozumiesz chyba o czym piszemy w tym wątku - powiedz mi w jaki
sposób program sprawdzający czy proces się zawiesił miałby sprawdzić czy
ten zegar się zmienia czy nie? Łatwiej jest "informować" system że proces
"żyje" aczkolwiek system musi w jakiś sposób wiedzieć że ten proces wysyła
określoną informację. I nad tym debatujemy bo w Windows nie ma (chyba)
takich mechanizmów które mogłyby odbierać sygnały, a jeśli nawet byłyby to
programiści musieliby te sygnały "wysyłać" w jakiś określony
ustandaryzowany sposób.

--
Pozdrawiam
Piotrek