Cyrylica zamiast polskich liter

Autor: HatMan <sorry_at_wrong.address>
Data: Tue 21 Feb 2006 - 06:48:52 MET

Nie mój komp - nie wiem jak to sie stało,
ale człek ma podmienione wszystkie polskie litery
zawierajace znaki diakrytyczne w fontach systemowych
/ ekranowych na rosyjskie np. w tekstach w notatniku
nie da się pisać po polsku ĘŚĄŻŹĆŃŁÓ w courier, fixedsys, etc.,
lecz oczywiscie można arialem albo timesem
niektóre podpisy pod ikonami w panelu sterowania
(*.cpl nie-windowsowe, np ikona drivera ALC ma ruskie ż
zamiast ę polskiego w nazwie "Dźwięk", zaś systemowa
ikona "dźwięki" jest wyświetlana
poprawnie. Folder "Zdjęcia" jest wyświetlany poprawnie,
fotografie wyświetlane w systemowej podglądarce widać,
da się je importować do np. worda ( kwestia unicode???)
natomiast nie ma tych zdjęć w ACDsee czy innym programie
np. Corel PhotoPaint. Zmiana nazwy folderu na "Zdjecia"
bez "ę" natychmiast powoduje poprawną pracę tych
programów.

Co jest grane ?? Jakieś font substitutes zaszło ??

--
HatMan