XP prof nie zna się na NetBiosie

Autor: scx <szczupx.WYTNIJ_at_TO.wp.pl>
Data: Wed 15 Feb 2006 - 00:38:12 MET

Witam

Męczę się z otoczeniem sieciowym i męczę. Nie widzi innych komputerów,
chyba że sam zostanie MasterBrowserem grupy roboczej. Nawet wtedy
jednak nie potrafi przerobić nazwy na IP. Po IP da radę przeglądać
sieć (strasznie upierdliwe). Co ciekawe ping -a IP zwraca poprawną
nazwę netbios docelowego komputera.
Doszedłem już do tego, że odpaliłem ethereal i analizowałem co tam mój
komputer sobie gada.
Wyszło mi tyle, że nie odpowiada na wywołania arp-netbios, ani sam ich
nie wysyła. kiedy chcę się dostać do innego komputera z sieci wysyła
zapytanie do serwera DNS mojego providera zamiast wysłać broadcast!
Usługa Pomoc TCP/IP NetBios odpalna z uprawnieniami NetworkService,
Przeglądarka Komputera odpalona na Lokalnym Koncie Systemowym.
Oczywiście konfiguracja połączenia poprawna - włączony na stałe
NetBios przez TCP/IP.

Odpalenie WINS odpada - laptopa używam w kilku sieciach, w niektórych
nie ma komputera który mógłby pełnić tę funkcję.
Także LMHOSTS nie jest dla mnie - IP wszędzie totalnie dynamiczne i co
jakiś czas całkowicie się zmieniają (nie chciało mi się robić static
arp :P)

--
scx
Wszyscy mają sygnaturkę... mam i ja :)