Re: Test pamięci.

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 23:37:28 MET

Użytkownik "WebSmok" <websmok@wp.pl> napisał w wiadomości
news:dsr0ne$c93$1@achot.icm.edu.pl...
> Mam pewne problemy z WinXP - resetuje się bez powodu... Ostatni nabyłem
> dodatkowy RAM i szukał bym tu przyczyny. Jak sprawdzić te kości by mieć
100%
> pewności, że są OK, lub uszkodzone i dręczyć je na gwarancji?

http://www.memtest86.com/memt32.zip

Przygotuj sprawną, sformatowaną dyskietkę.
Wypakuj do osobnego katalogu i uruchom install.bat.
Program jest DOSowy, ale uruchomi się i zadziała w każdym Windows.
Podaj mu literkę napędu z dyskietką, włóż dyskietkę, program chwilę pomłóci,
zrestartuj system z tej dyskietki.
Wczyta się od razu MemTest, puść go przynajmniej na 2-3 cykle.
Jeśli przetaktowywałeś komputer, to z tego zrezygnuj. Pójdzie może wolniej,
ale na pewno stabilniej. I tak już pozostaw.
Kości sprawdzaj po kolei, pojedynczo, chyba, że obszar pamięci karty
graficznej jest zajmowany z pierwszych megabajtów RAM, wtedy wypróbuj też
kombinacje kości polegając na ich zamianie miejscami. Sprawdź, czy styki nie
są pobrudzone, bo czasem są i potrafią się cuda dziać, sprawdź, czy moduł
jest prawidłowo osadzony, etc.
Możliwe też, że czasy mają inne, lub inne cyklowanie - wtedy w BIOSie trzeba
ustawić sie odpowiednio do najsłabszej kości, inaczej może Cie spotkać
bardzo przykra niespodzianka.
No - i MemTest powinien w znacznej mierze przyczynić się do odpowiedzi na
Twoje pytanie.

--
Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów.