Re: wypierdoli³o partycje - pomocy!!!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 13 Feb 2006 - 00:19:32 MET

U¿ytkownik "Sewer " <sevho.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:dsodqu$gja$1@inews.gazeta.pl...
> Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisa³(a):

> mam teoretyczne pytanie, jakim programem zrobiæ obraz partycji
> sektor po sektorze, gdy partycja jest niewidoczna dla systemu?

Jakimkolwiek edytorem dyskowym. Oczywi¶cie najlepiej jest robiæ to w
¶rodowisku, które nie usi³uje nieproszone dobieraæ siê do danych na
kopiowanym no¶niku, a wiêc albo spod DOS-a, albo spod Linuksa. S± te¿
osobne programy wyspecjalizowane tylko w robieniu obrazu partycji, ale
tu ju¿ trzeba uwa¿aæ, bo niekiedy tworz± go bior±c pod uwagê jedynie
sektory oznaczone jako zajête b±d¼ wrêcz kopiuj±c plik po pliku. Tak
dzia³a np. Ghost. Ja proponujê sprawdzone narzêdzie BootIt Next
Generation http://www.terabyteunlimited.com . Wymuszenie kopiowania
wszystkich sektorów osi±ga siê przytrzymuj±c klawisz shift przy
wybieraniu polecenia b±d¼ poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas
tworzenia obrazu. Inne darmowe programy (pod DOS-a) to np: pro¶ciutki
MBRWork (kopiowanie po sektorach od/do), Ranish Partition Manager (to
samo ale ³adniejszy graficznie), DFSee (niezwykle u¿yteczne narzêdzie
dla specjalisty), SavePart (tworzenie obrazów). Spod Windows mo¿na siê
posi³kowaæ np. darmow± wersj± Winhex albo wspomnianym DFSee. Ale tak jak
ju¿ zauwa¿y³em, w przypadku uszkodzenia systemu plików w zasadzie nie
wolno takiego dysku pod Windows podpinaæ....

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadaj±c zmieñ px na pl/