Re: wymiana sprzetu a uzywanie Xp

Autor: LukaszZ <wookie111_at_gazeta.pl>
Data: Sat 11 Feb 2006 - 12:19:46 MET

On Tue, 07 Feb 2006 17:05:03 +0100, ttttttttttt <tszz@poczta.fm> wrote:

> Mam komputer z systemem Windows Xp wersja Home.
> Jak zmienie np. plyte glowna, to caly komputer bedzie traktowany jako
> nowy zestaw? i nie bede mogl juz korzystac z wersji Xp ktora posiadam?
> Pamietam cos, bo czytalem bodajze w CHIP-ie gazecie, ze sa jakies tego
> typu 'klauzule'.
> Moze mi ktos to rozjasnic? dzieki

No nie dokonca to tak wlasnie wyglada, prawo licencyjne MS mowi o tym ze
wersje OEM systemu (a w tym przypadku jak mniemam WIN XP HOME)mozna uzywac
legalnie tylko na kompie z ktorym on zostal zakupiony, ale nik nie
powiedzial ze kompa nie mozna rozbudowywac a dokladniej. MS wymienia
czesci kompa jakie sa niezbedne do jego prawidlowego funkcjonowania, jedna
z nich jest na przyklad FDD wiec wymieniajac plyte glowna nie zmieniasz
kompa tylko go rozbudowujesz a reszte czesci do ktorych byla zakupiona
licencja pozostaje w kompie wiec defakto go nie zmieniles bo elementy
doktorych byla zakupiona licencja dalej w kompie pozostaja. Na dobra
sprawe mozesz wymienic w kompie wszystko poza FDD i powiedziec ze byl to
upgrad sprzetu wokol FDD i tez bedzie ggit.