Re: rozmieszczenie partycji a wydajnosc dysku [długie]

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Sat 11 Feb 2006 - 02:57:23 MET

Michal Kawecki napisał(a):
> Musisz mieć z nim jakiś problem, bo to jest stosunkowo szybki dysk.
> Zapuść program MHDD z dyskietki i popatrz na rozkład czasu dostępu do
> poszczególnych sektorów, może się po prostu dysk sypie. No i koniecznie
> odepnij ten mały dysk ze wspólnej tasiemki, wiem z doświadczenia że
> takie stare konstrukcje potrafiły blokować pracę innych napędów.

MHDD mam na CD-RW ale jeszcze nie testowałem. Za to (połowiczne)
rozwiązanie problemu w zupełnie przeze mnie nie pożądany sposób przyszło
z innej strony - mały dysk 8,4GB padł albo raczej zaczyna padać. W
pewnym momencie pracy się "zrestartował"(stuk głowic jak przy
włączaniu). Pomyślałem, że to wina nawalającej kieszeni, która ma już
swoje lata i która sporadycznie miała takie zachowania. Po chwili jednak
nastąpiła dłuższa seria stuków. Postanowiłem spróbować przełożenia dysku
do środka komputera(przy okazji każdy by się znalazł na swoim kanale)
jednak to nie pomogło. Okazało się, że serie stukania głowicami
pojawiają się w momencie próby odczytu niektórych plików na tym dysku.
Póki co zgrałem z niego ile się dało(ok. 95%, resztę mogę odzyskać z
innych źródel) i wypiąłem go z komputera - będę się nim bawił na drugim
komputerze w wolnej chwili. Co ciekawe HDD Health żadnych ostrzeżeń nie
pokazał a już po pierwszej serii stuków brak było jakiś niepokojących
zmian w parametrach SMART mogących gwałtownie przyspieszyć progrnozowany
czas "śmierci" dysku. I pomyśleć, że ja chciałem ten dysk wykorzystywać
jako bufor danych do zbackupowania przed ich wypaleniem na płytkę :-(

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066