Re: jak skopiowac otwarte pliki (typu np. rejestru)?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 05:23:50 MET

On Thu, 9 Feb 2006 21:38:40 +0100, Michal Biek wrote:

> Piotr Smerda log:
>
> Tej funkcji IMHO używa Opcja 'Zamknij proces' w Zakładce [Procesy]
> Nie znalazłem innej możliwości w Win32 ...
> Plik/proces jest uruchomiony w chronionym/zabezpieczonym obszarze i tylko
> tak go można zamknąć.
> Pozdr.

Świetnie - tyle że ubicie procesu i zwolnienie exclusive locka nie jest
raczej użyteczne podczas wykonywania backupu on-line. Wyobraź sobie minę
użytkownika, który pracując na dokumencie nagle widzi zamykającego się
worda/Excela/inny program bo "administrator musi zrobić backup". Identyczny
efekt bez killowania procesu można osiągnąć poprzez ładne i poprawne
zamknięcie aplikacji. Uzycie Task Managera do zwolnienia Exclusive Locka z
pliku poprzez ubicie procesu go zakładającego możesz porównać do
rozwiązania problemu wirusa w systemie poprzez jego reinstalację lub
formatowanie dysku. Efekt osiągniesz - ale zniszczenia będą wielkie.

Poza tym "zwalnianie" locka prez Task Managera odbywa się trochę inaczej.
To nie Task Manager zwalnia locka, a system operacyjny zdejmuje blokadę po
"zauważeniu" zniknięcia procesu uzywającego dany plik. Nie zawsze działa to
pewnie i sprawnie, ale w większości przypadków tak właśnie jest.

--
Piotrek