Re: jak skopiowac otwarte pliki (typu np. rejestru)?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 00:16:56 MET

Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.syneticon.net> napisał w
wiadomości news:dsdbgt$j28$1@newsreader3.netcologne.de...
> Michal Kawecki schrieb:
>
> (...)

> Oo, ciekawe!
>
> A radzi to sobie w jakis sensowny sposob z plikami uzywanymi (np.
> do ktorych jakis program cos pisze)?

Oczywiście.

> No i jak tym zrobic (np. zdalny, przez internet) backup, jak np.
> dysk ma 80 GB, i 70 GB zajetego :) - pchac 70 GB przez lacze 1
> Mbit, zeby wyluskac potem 4 pliki, ktore sie zmienily? :)

Kolejnym krokiem będzie po prostu wydzielenie małej partycji
przeznaczonej pod pliki, które chcemy backupować. BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com zrobi to prosto i bezpiecznie. Już
tylko dodam, że planując korzystanie z usług programu do tworzenia
obrazów partycji, układ mała partycja pod system/duża pod dane jest
całkiem naturalny. U Ciebie będzie to obecnie nieco bardziej
skomplikowane, ale można sobie zaoszczędzić roboty ze zmianą ścieżek do
baz danych korzystając z junction points, które są niczym innym jak
hardlinkami łączącymi wybrany folder ze wskazaną partycją. Innymi słowy,
wszelkie odwołania do c:\Mojabaza zostaną przekierowane na taką osobną
partycję w sposób całkowicie przezroczysty dla wszystkich aplikacji.
Programik junction.exe ściągniesz z http://www.sysinternals.com .

A co dalej? Zapuszczasz skryptem Drive Snapshot w systemie klienta
tworząc obraz jego partycji. Program może go zapisać gdziekolwiek, może
być to nawet dysk sieciowy. Potem podmontowujesz ten obraz i wyciągasz z
niego to co chcesz. To ostatnie można już robić wyłącznie na serwerze.
Do przesłania siecią wcale nie będzie aż tak wiele danych, gdyż bazy
danych z reguły się świetnie kompresują.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/