Re: Backup XP i problem z AUTOCHK

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 07 Feb 2006 - 22:05:35 MET

Użytkownik "rafal" <rafal@NIEinteria.pl> napisał w wiadomości
news:dsaub1$3oq$1@opal.futuro.pl...
> Witajcie.
>
> Mam problem z odtworzeniem XP za pomoca programu partimage.
> Tzn obraz swiezego systemu zostal zrobiony, wszystko fajnie (system
> legalny, licencja VLK). Partimage zaladowal mi go na innym (ta sama
> konfiguracja sprzetowa) komputerze.
> O dziwo bez grzebania w mbr (bo tego przywrocic nie moglem)
> wystartowal XP, pojawil sie czarny boot-ekran i...
> I po chwili niebieski ekran jak do fsck z takim napisem
> "autochk not found - SKIPPING AUTOCHK" (po polsku)
> Po czym na 0,5 sek. jakiś bluescreen i reboot.

Tu jeszcze nie wystartował XP, to jest tylko ekran ntloadera.

> I teraz pytanie - czy uda mi się tak tego windowsa postawić, czy
> mam szukać innego programu do robienia obrazów.

Czuję tu jakiś problem z uszkodzonym systemem plików. Wykonaj chkdsk /r
spod Konsoli Odzyskiwania. Ponadto sprawdź, czy dysk jest wykrywany
przez BIOS jako LBA i czy parametry CHS partycji są takie same jak na
poprzedniej płycie. Dla wszystkiego wykonaj jednak także fdisk /mbr,
gdyż podane przez Ciebie objawy są zbliżone do problemów z nie
wyzerowanym podpisem dysku.

> Aha - mam mocną sieć do dyspozycji i duże dyski na serwerach, a
> dużo klientów do postawienia, więc opcja sieciowa zdecydowanie
> bardziej jest preferowana.

Więc może maleńki Drive Snapshot www.drivesnapshot.de/en/home.htm ?
Używam od paru lat i bardzo sobie chwalę.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/