Re: Gadu-Gadu i niebezpieczeństwa

Autor: Bula <abukowski_at_wi.ps.pl>
Data: Sat 04 Feb 2006 - 01:21:45 MET

W artykule news:drv7ob$3du$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Marek Truszkowski" <"viking[NO_SPAM] z adresu
<"viking[NO_SPAM]"@sopot.pl> napisał(a):

> Witam
> Jestem przeciwnikiem GG w sieciach firmowych. Jednak, pojawił sie
> pewien problem. Część ludzi koniecznie chce mieć w/w komunikator. I
> teraz jak dyrekcji łopatologicznie wyklarować dlaczego używanie GG w
> takiej sieć jest niebezpieczne. Chodzi mi o jasne i proste przykłady.
> Wypłynięcie danych, to jedno, ale to może się zdarzyć także mailem.
> Chodzi mi raczej o luki w systemie, przesył zainfekowanych plików itp.

A ja wprost przeciwnie, w poprzedniej pracy, kiedy w siedzibie w firmie
wylaczono gg, poniewaz doszli do wniosku ze pracownicy marnuja czas na
rozmowach, okolo 2 tygodni trwalo zanim szefowie doszli do wniosku, ze to
byl zly pomysl. Poniewaz nie wiedziec czemu nagle czesc lini telefonicznych
zostala zajeta, z racji ze wiele osob z calej polski musiala sie
kontaktowac z centrala a zwykle robili to przez gg, wiec pomysl wylaczenia
gg upadl.
W obecniej firmie rowniez gg jest wlaczone, fakt wlasnie postawilismy VOIP'a
aby polaczyc nowy odzial, ale z gg nadal bedziemy pozwalali korzystac.
Poniewaz jezeli ktos uwaza, ze jezeli pracownik tylko i wylaczenia za sprawa
gg nic nie robi, to jest w bledzie, poniewaz jezeli nie bedzie chcial
pracowac to i brak gg tego nie zmieni. Jedynie trzeba ludzi uczulic na temat
bezpieczenstwa, trzeba samemu sie starac zabezpieczyc system, przeciez po to
jestesmy wkoncu

--
Pozdrawiam
Bula