Re: Gadu-Gadu i niebezpieczeństwa

Autor: Artur Muszynski <arturm_at_union.wytnijto.com.pl>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 14:30:47 MET

> Witam
> Jestem przeciwnikiem GG w sieciach firmowych. Jednak, pojawił sie pewien
> problem. Część ludzi koniecznie chce mieć w/w komunikator. I teraz jak
> dyrekcji łopatologicznie wyklarować dlaczego używanie GG w takiej sieć
> jest niebezpieczne. Chodzi mi o jasne i proste przykłady. Wypłynięcie
> danych, to jedno, ale to może się zdarzyć także mailem. Chodzi mi raczej o
> luki w systemie, przesył zainfekowanych plików itp.

Z tym bezpieczeństwem to przesada chyba. Nie nadawaj userom niepotrzebnych
uprawnień i po sprawie (tzn niebezpieczeństwo nie będzie specjalnie większe
od używania IE lub OE). Niech userzy nie włączają połączeń bezpośrednich w
gg. Słyszałem też, że można uruchomić gg przez runas na koncie z bardzo
małymi prawami. A jeśli wietrzysz dziur w samym gg, to może coś bardziej
sprawdzonego (Messenger, Skype, albo coś na Jabberze).
Aspekty społeczne korzystania z komunikatorów pomijam. Wydaje mi się, że
dobry szef jest w stanie ukrócić zbędne randkowanie (np zwiększając ilość
obowiązków he he).

artur