Re: Pytania o Eksplorator Windows i kosz

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 14:28:18 MET

** JU, 2006-02-03 14:16:

> Jak ustawić w Eksploratorze Windows (Windows Explorer), żeby rządał
> potwierdzenia kopiowania pliku lub katalogu. Zdarzyło się już kilka razy
> userom przypadkowo machnąć myszą i przenieść jakiś katalog do innego.
> Przy złożonej strukturze drzewa (kilaset katalogów, 20 000 plików) i
> kilku userów serwera plików, jest czasami problem z odnalezieniem
> niepotrzebnie przeniesionego katalogu czy pliku.

A może nie biegaj eksploderem na kosmicznych uprawnieniach po serwerze?

> Czy można uruchomomić kosz dla zmapowanych dysków sieciowych?

Nie wiem jak na serwerach Windows ale na Sambie masz moduł VFS recycle i
zachowuje się podobnie do windzianego kosza - tzn. nawet trochę lepiej
bo można określić lokalizację kosza i maksymalny rozmiar plików oraz
namiastkę wersjonowania.