Re: Gadu-Gadu i niebezpieczeństwa

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 12:15:07 MET

** Marek Truszkowski, 2006-02-03 10:28:

> Jestem przeciwnikiem GG w sieciach firmowych. Jednak, pojawił sie pewien
> problem. Część ludzi koniecznie chce mieć w/w komunikator. I teraz jak
> dyrekcji łopatologicznie wyklarować dlaczego używanie GG w takiej sieć
> jest niebezpieczne. Chodzi mi o jasne i proste przykłady. Wypłynięcie
> danych, to jedno, ale to może się zdarzyć także mailem. Chodzi mi raczej
> o luki w systemie, przesył zainfekowanych plików itp.

Moim zdaniem źle podchodzisz do tematu. Szef nie rozumie/nie chce
rozumieć kwestii technicznych - nie obchodzi go to, od tego ma Ciebie,
jak zaczniesz mu tłumaczyć, coś czego on z założenia nie rozumie (ani
nie chce) to może się poczuć niezręcznie, no bo nie rozumie. :)

Podejdź do tego politycznie bardziej. :) Przedstaw szefowi opracowania
ile czasu spędzają pracownicy na pogaduszki w pracy, aukcje, fora,
usenet (hehehhehe) itp. - na 100% uda Ci się znaleźć takie opracowania,
chociażby na większych portalach temat pojawia się co raz.

Po prostu zakładając, że pracownik powiedzmy 30 min. dziennie marnuje na
pogaduszki przez GG (a do tego właśnie służy GG, do pogaduszek) to
mnożąc to przez 5 dni w tyg. wychodzi 2,5h czasu, za który się płaci, a
pracownik nie pracuje. Każdy szef to zrozumie i pobłogosławi Twoje
działania. :) Niech regulaminowo zakaże używania GG (i w ogóle używania
czegokolwiek co nie jest odgórnie zatwierdzone), a Ty technicznie to
wyrżniesz (jak tam sobie chcesz) z sieci. I po sprawie.

Jeżeli natomiast GG (czy w ogóle komunikator) wykorzystywane jest w
pracy - tzn. w roli komunikatora, to są lepsze opcje. Np. darmowy
Jabber, który możesz postawić aby pracował jedynie w obrębie firmy (ew.
może się łączyć między wydziałami).

A o kwestiach bezpieczeństwa, możesz napomknąć przy okazji - że to
znacznie podniesie bezpieczeństwo. I tyle. Bez wdawania się w
szczegóły/scenariusze, których szef znać nie chce najpewniej. :)