Re: ponowna instalacja xp a rejestracja / aktywacja systemu

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 11:39:26 MET

** Magda, 2006-02-01 11:21:

> Witam serdecznie,
> W najblizszym czasie planujê zainstalowac ponownie xp home ed.

Moim zdaniem to sztucznie stwarzasz sobie problem.

> System jest legalny i juz by³ rejestrowany.

W sensie aktywowany? Bo rejestracja nie jest obowiÄ…zkowa i to co innego
niż aktywacja. Rejestrujesz się (chociaż nie musisz) w firmie MS, że
kupiłaś i że jesteś użytkownikiem tego systemu, możesz zechcieć
otrzymywać oferty itp. Natomiast aktywacja produktu jest wymagana do
jego działania.

> Mam kilka w±tpliwo¶ci: czy jest konieczno¶æ ponownej rejestracji / aktywacji,
> czy numer seryjny pozostaje bez zmian...

Nr seryjny pozostaje (klucz i identyfikator produktu) bez zmian,
aktywacji musisz dokonać na nowo ale to nie jest problem.

> Kiedys dawno temu czyta³am tak± opiniê, ¿e mozna wydobyc gdzie¶ z jakiegos
> pliku jakis numer dziêki ktoremu nie ma takiej koniecznosci by od nowa
> system rejestrowaæ...

Rejestrować nie trzeba, aktywować trzeba. Aktywacja polega na dwukrotnym
kliknięciu "dalej" (o ile komputer jest podpięty do sieci) i tyle. Żaden
problem.

> Przyznam, ¿e bêdê pierwszy raz instalowaæ legalny windows, jestem totaln±
> amatork±, a niestety moi koledzy informatycy nie maj± dla mnie czasu ;-(
> Bardzo proszê o pomoc w tej sprawie,

Po prostu zainstaluj. Będzie działać. W najgorszym przypadku będziesz
musiała zadzwonić do MS (komputer wyświetli Ci numer i poprowadzi za
rączkę, podyktujesz numerek, pani podyktuje drugi i tyle). Jeżeli system
jest legalny oczywiście.