Re: partycje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 28 Jan 2006 - 13:19:57 MET

Użytkownik "badworm" <nospam@post.pl> napisał w wiadomości
news:43DB5477.800@badworm.pl...

> Nie wszyscy. Toshiba daje np. na DVD instalkę WinXP która tak
> naprawdę jest obrazem w niewielkim stopniu konfigurowalnym
> podczas przerzucania na dysk. Za to ten "instalator" jest
> bezdennie głupi i przy okazji stawiania systemu wywala wszystkie
> istniejące partycje i zakłada jedną dużą.

Może wyszli z założenia, że ich notebooki z reguły działają w sieci
korporacyjnej ;-).

> Czyli w razie padu
> systemu zostaje albo wyciąganie dysku i zgrywanie danych na
> peceta albo uruchomienie jakiegoś linuxa live-cd i liczenie, że
> sobie poradzi z obsługą sieci lub nagrywarki.

Niekoniecznie. Np. Fujitsu-Siemens też zapisuje te obrazy na płytkach,
ale na szczęście nie ma potrzeby używania automatycznego instalatora.
Można je ręcznie rozpakować przy pomocy załączonego DOS-owego narzędzia.
Składnia poleceń jest podobna do składni Ghosta. Bez problemu
odtworzyłem nim cały system na zmniejszoną partycję systemową. A
ponieważ wszystkie dane miałem zapisane na drugiej, osobnej partycji, to
praktycznie natychmiast potem mogłem wrócić do normalnej pracy.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/