Re: BootIt Next Generation - czy pomoze i jak?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 12:56:19 MET

Użytkownik "Marcin" <mwlodarc.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dr4r6v$b4d$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> Chcialem zrobic porzadek z partycjami i nie moge sobie poradzic.
> W tej chwili mam dwa dyski (nazwijmy je A i B) podlaczone do
> kontrolera raid/ata133 na plycie gigabyte ga7vrxp. Na poczatku
> wszystko dzialalo ok, win xp ladowalo sie z dysku B. Przez
> pomylke przy reinstalacji systemu zainstalowalem go na dysku A i
> od tej pory mam problem, z ktorym nie moge sobie poradzic:
> Win xp pozwala zainstalowac sie na jednym i drugim dysku, ale
> zawsze potrzebuje dysku A, gdzie wrzuca pliki startowe... (gdy
> [...]

IMHO powinieneś ustawić w BIOS-ie płyty głównej lub w opcjach tego
kontrolera RAID dysk B jako startowy. To wystarczy żeby instalator
potraktował go jako dysk docelowy. Jeśli ten kontroler RAID nie ma opcji
wyboru kolejności napędów, to możesz się ewentualnie wspomóc BootIt-em
lub innym bootmanagerem. Z tym że jego rolą będzie tutaj jedynie
wymuszenie ustawienia wskazanego napędu jako pierwszego. W BootIt
wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję w Boot Menu, ale do tego trzeba by
ten program zainstalować na którymś z dysków. Myślę, że takiej potrzeby
jednak nie będzie, bo skoro działało to wcześniej via BIOS to i teraz
też powinno zadziałać.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/