BootIt Next Generation - czy pomoze i jak?

Autor: Marcin <mwlodarc.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 24 Jan 2006 - 10:15:11 MET

Witam,
Chcialem zrobic porzadek z partycjami i nie moge sobie poradzic.
W tej chwili mam dwa dyski (nazwijmy je A i B) podlaczone do kontrolera
raid/ata133 na plycie gigabyte ga7vrxp. Na poczatku wszystko dzialalo ok, win
xp ladowalo sie z dysku B. Przez pomylke przy reinstalacji systemu
zainstalowalem go na dysku A i od tej pory mam problem, z ktorym nie moge
sobie poradzic:
Win xp pozwala zainstalowac sie na jednym i drugim dysku, ale zawsze
potrzebuje dysku A, gdzie wrzuca pliki startowe... (gdy wywale partycje z
dysku A, to i tak instalator kaze mi tam stworzyc partycje, bo inaczej nie
zainstaluje win xp)
W zaden sposob nie moge zmusic systemu do zainstalowania sie na dysku B, a
zostawieniu dysku A zupelnie w spokoju... (zastanawiam sie nad fizycznym
odlaczeniem dysku, ale to chyba bez sensu)...
Czy narzedziem BootIt (albo innymi narzedziami z tej strony: mbr, mbrwork)
rozwiaze moj problem? Jak zrobic to najsprawniej?
Chcialbym zainstalowac system na dysku B, a dysk A miec zupelnie czysty (bez
zadnych boot recordow, plikow startowych, itp.)
Czyli zakladam, ze dysk A totalnie wymazuje, a dysk B zacznie podobac sie
instalatorowi win xp i ustawi sobie wszystko na nim.
Pewnie opisalem to wszystko bardzo amatorsko, ale nie do konca orientuje sie
w tematyce dyskow, boot recordow, itp.
Z gory dzieki za pomoc!
Marcin