Re: Wielozadaniowosc

Autor: ktos <bb_at_xx.yy.pl>
Data: Mon 23 Jan 2006 - 22:27:08 MET

Adam napisał(a):
> Wszedzie pisza, ze wielozadaniowosc pod NT/2000/XP jest lepsza niz pod
> 9x/Me, ale nigdzie nie znalazlem dlaczego. Co sie takiego zmienilo? W

Jak juz znajdziesz te informacje to moze odpowiesz mi na takie pytanie
(raczej watpliwosc). Jest rzecza wiadoma, ze programy clipperowe
(niespatchowane) dzialajace pod NT/2000/Xp potrafia zajac prawie 100%
mocy procesora gdy sa w tzw. wait state (tzn nic nie robia, czekaja w
petli np. na nacisniecie klawisza). Dlaczego tak sie dzieje mimo
wielozadaniowosci z wywlaszczaniem i dlaczego nie ma tego objawu pod
linia 9X? Z drugiej strony linia NT jest bardziej stabilna - odporna na
zaklocenia w pracy programow uzytkowych/uslug.