Re: Jak nauczyć Ontracka ?

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 23 Jan 2006 - 20:55:52 MET

"Artur O." <artek144_nospam@wp.pl> wrote in message
news:dr38u9$vcp$1@achot.icm.edu.pl...
> Chcę odzyskać dane z dysku. Problem polega na tym ze chce odzyskac takie
> pliki których Ontrack nie zna.
> Mozna mu dodac rozszerzenia ktorych ma szukac ale poprzez podanie
sygnatury
> pliku w postaci heksalnej.
> Jakim programem zczytam sygnature rozszerzenia pliku ??
> Gdzie szukac takiego narzedzia.

Wez kilka dobrych plikow, jakikolwiek program jaacy podglad pliku
heksadecymalnie, sprawdz co jest neimzienne na poczatku pliku - jakas
sekwencja znakow, cos standardwoego, nawet tekst ten sam i to bedzie twoja
sygnatura. wpisujesz te bajty ktore sa stale i neizmienne (czyli bajty
zwiazne z rozmiarem pliku , data, paramtrami ekospzyjci odpadaja - jak mysle
im wiecej bajtow sygnatury znajdziesz tym wieksza szansa wyluskania plikow)

> Chodzi mi o rozszerzenie .nef ( Nikon Electronics Format) i/lub pliki RAW
> aparatu cyfrowego.

tak jak wyzej.
Sprawdz dobre, neiuszkodzone i znajdz wspolny, staly ciag bajtow - to bedzie
twoja sygnatura