Re: Bootowalne CD XP i BigLBA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 02:26:48 MET

"Michal Kawecki" nh64qd.bjj.ln@kwinto.prv

> Generalnie to system powinno się przenosić wraz z całą partycją, a nie
> plik po pliku. NTFS obsługuje funkcje, które przy takim kopiowaniu mogą
> nie być niedostępne

Moim zdaniem -- o jedno 'nie' za dużo.
Mnie zarzucano, że też miałem stale o jedną za dużo...
(jedną golarkę za dużo, jedną linię telefoniczną, jedną kartę z sercem...)
I to wszystko wykorzystywano do tego, aby mnie odganiać od moich pieniędzy,
i abym miał o jedną za mało -- jedną za mało żonę/panienkę/narzeczoną... :(

> lub skopiowane w sposób odbiegający od oryginału,
> np. tzw. alternate data streams, bądź choćby uprawnienia. To o czym
> piszesz wystarczało może w czasach Win98,

Wystarczało na pewno. :) Ja tak robiłem wielokrotnie. :)

Ale ani razu mi do głowy nie przyszło, aby tak robić z NTFS, :)
dlatego dybałem na kolejną wersję Paragonu (szóstą) i na nagrywarkę DVD. :)

> ale tutaj bym nie kombinował tylko zrobił to porządnie.

Inaczej chyba się po prostu nie uda. :)

> Tego właśnie nie zrozumiałem poprzednio, ale teraz już wyjaśniłeś -
> chcesz przekopiować tylko wybrane foldery, resztę pomijając. Czy tak?.

Paragon jest (z definicji swej) doskonały. :)
Ja mam za sobą kilkadziesiąt godzin z backuperem Paragonu. :)
Ani jednej wpadki. :) A koszt śmiesznie niski -- dołączano to
do czasopisma, które kosztowało coś koło 10 złotych. :) Chyba
można kupić egzemplarze archiwalne. :)

> Z pełnym zaufaniem możesz użyć sugerowanego wcześniej BootIta. Wersja
> trial nie ma właściwie ograniczeń funkcjonalnych.

Raczej trudno. :)

> Nie, nie jest straszny ;-). Ale strasznie komplikuje to co zamierzasz
> zrobić (tj. sklonowanie systemu).

Do sklonowania systemu nie jest potrzebna nagrywarka. :)
Po prostu kopiujesz partycję z jednego dysku na drugi. :)
Ja takich kopiowań mam za sobą tak dużo, że mi nikt nie
uwierzy, gdy napiszę prawdę. :) I znowu -- ani jednej
wpadki Paragonów. :) (wpadki bardzo drobne i nie
niebezpieczne były w innym miejscu: z kombinowaną
partycją FAT16 -- na przykład)

> [...]

> Używania fdiska do partycjonowania dysku też nie polecam, ale polecenie
> fdisk /mbr jest w zasadzie nieszkodliwe. Wracając do usuwania podpisu
> dysku - w BootIt masz do tego osobne polecenie Clear sig.

> Nie tylko. Czasami system nie chce w ogóle wystartować.

Czytałem niżej, ale ja tyle razy kopiowałem system WXP i nie miałem
problemów zawracających mi głowę, że chyba nieco przesady w tych
objaśnieniach. :) Jak nie w ten sposób, to w inny system wstanie. :)
Ja to robię/robiłem mimochodem -- przy okazji masy innych czynności,
które się normalnie wykonuje :) bez zaangażowania ,,umysłowego''. :)

To naprawdę nie ma prawa się nie udać. W najgorszym przypadku system
budzi się bardzo długo (w tym czasie można jeść śniadanie na przykład)
lub źle przydziela literki, ale wstać wstanie. :) Czyszczenie podpisu
dysku nie jest złe, ale ja tego potrzebowałem tylko jeden raz na
całą masę tego rodzaju zabaw. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'