Re: Java... i problem z przeglądarkami :(

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 19:53:22 MET

Użytkownik "PureNick" <ibozaurCTRL+X@gsx.pl> napisał w wiadomości
news:dq05d5$3kk$1@inews.gazeta.pl
> Witam wszystkich
>
> Mam problem z obsługą Javy:
> np. na strone http://www.pressroom.subaru.pl/
> menu nie działa zarówno w FF, IE, K-meleonie oraz Flocku,
> chociaż na pasku statusu pojawia się informacja,
> do jakiego adresu odwołują się zakładki javy.
> W systemie mam zainstalowanych kilka wersji Javy:
> http://ibozaur.webpark.pl/java_wersje.jpg
> może gryzą się między sobą?
> Zainstalowałem przed chwilą "5.0 update 6" ale nic nie pomogło.
> W Panelu Sterowania jest ikona javy i z niej dostęp do ustawień.
> Czy ktoś mi coś doradzi ?

Deinstalacja Sun JVM
Standardowo, przez wybranie dodaj lub usun programy, wybierz pozycje "Java
Runtime Environment".
Czasami pozycja "Java Runtime Environment" nadal pozostaje w oknie
zinstalowanych programow.
Przejdz do klucza Rejestru:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
Znjadz podklucz majaca postac identyfikatora CLSID. Poszukaj, ktory ma w
wartosci "DisplayName" nazwe tematycznie zwiazana z "Java Runtime...",
zapamietaj/zapisz jego nazwe (numer CLSID np.{1666FA7C-........}.
Przejdz do folderu C:\Program Files\InstallShield Installation
Information\<CLSID>, znajdz zapisany identyfikator i usun go.

Deinstalacja VM Microsoft
W okienko uruchom wpisz :
RunDll32 advpack.dll, LaunchINFSection java.inf, Uninstall
Po ponownym uruchomeniu komputera, usun:
- folder Windows\java
- plik java.pnf w folderze Windows\inf
- pliki jview.exe w folderze windows\system32
- plik wjview.exe z folderu \%systemroot%\system32
- klucz Rejestru, HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Java VM, wraz z
podkluczami
- klucz Rejestru, HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet
Explorer\AdvancedOptions\Java_VM, wraz z podkluczami
Restrat komputera.

Teraz mozesz spokojnie ponownie zainstalowac jave
JAVA VIRTUAL MACHINE musi być najpierw w wersji 3805,
dopiero potem należy zainstalowac upgrade 3810.
Tu masz jave do pobrania (nie sprawdzałem, czy tam jeszcze leży):
http://www.sun.com javę czyli plik j2re-1_4_2_05-windows-i586-p.exe
a tu java MS
ftp://ftp.toya.net.pl/pub/java/Microsoft/msjavwu.exe
lub tu:
http://hp.vector.co.jp/authors/VA012735/vm_en.htm

--
Piotr Palusiński [MVP] http://www.mvp.pl
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy