Re: [winxp] jak nagrac plyte OEM z dysku?

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Sun 08 Jan 2006 - 22:38:37 MET

W wiadomości: sairpd.t85.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
[...]
> Owszem, ale chyba każda DOS-owa dyskietka startowa posiada takowe
> sterowniki. Poza gołą dyskietką systemową oczywiście.
[...]

Witam!

Jednak w miarę uniwersalną dyskietkę startową z obsługą CD-ROM-ów jaką znam
tworzy aplet "Dodaj/usuń programy" z Windows-a ME, może jeszcze z 98 (ME ma
załatanego fdiska). Wcześniej musiałem tworzyć dyskietki startowe pod
konkretny CD-ROM z użyciem sterowników dostarczonych przez jego producenta.
Była to pewna uciążliwość. Jakoś wcześniej z dyskietkami startowymi 95
dostarczonymi przez Microsoft były jakieś problemy.

Reasumując: Boot sektor CD-ROM-u nie jest wymagany ale a większości
przypadku jest wygodniejszy.

Czy nadal producenci CD-ROM-ów dostarczają do nich sterowniki DOS-we?
Ostatnio jakoś ich nie widuję.

Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden problem, który może zdarzyć się w czasie
odpalania DOS-wego instalatora XP. Czy nie ma on jakiś konkretnych wymagań
pod względem pamięci i sterowników załadowanych do jej obsługi: HIMEM.SYS i
EMM386.EXE.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski