Re: Uprawnienia dla plików i katalogów

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 15:45:25 MET

Użytkownik "B.G" <b0ggac.usunto.@wp.pl> napisał w wiadomości
news:dplssk$n7j$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> nie zgadzam sie, atrybut dane moge ustalic na 0 bytes (plik ma
> wowczas 0 bytes) ale nie jest to jednoznaczne ze skasowaniem
> pliku, bez problemu ustawilem uprawniwnienia o jakie pytal autor
> watku, reszta szegolow w moim poprzednim poscie.
> zazwoleniem na modyfikacje (rowniez do 0 bytes) jest dopuszczenie
> na "zapis atrybutow" a skasowanie pliku wymaga dodatkowego
> atrybutu uprawnien - "usuwanie"
> tak ustawilem http://voila.pl/uk6t0/index.php?get=1&f=1
> uprawnienia dla przykladowego katalogu '2344141' w ktorym dla
> [...]

Masz oczywiście rację, zwróć tylko uwagę na malutkie słówko "prawie"
;-). Dla mnie jest bez różnicy, czy mam czy też nie mam pliku, skoro
jego użyteczna treść została nadpisana przez nieautoryzowaną osobę bądź
np. wirusa. Dlatego nacisk położyłem na zwrócenie uwagi nie na walkę z
kasowaniem bądź nie kasowaniem pliku, tylko na ochronę jego
"zawartości". Ale może są jakieś specyficzne aplikacje, dla których
tylko sama obecność pliku jest istotna, nie wiem...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/