Re: Defragmentator dysków - alternatywa?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 03:18:23 MET

Użytkownik "INNY" <tajn0s_agent0s@prl.com> napisał w wiadomości
news:dpje7q$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Program bardzo szybki(ok.20 minut - wydałem polecenie contig -s
> c:\*.*), ale...
>
> Raport ___standardowego defragmentatora__ PO skończeniu działania
> programu Contig wygląda tak:
>
> Wolumin (C:)
> Rozmiar woluminu = 19,03 GB
> Rozmiar klastra = 16 KB
> Zajęte miejsce = 13,10 GB
> Wolne miejsce = 5,93 GB
> Procent wolnego miejsca = 31 %
>
> Fragmentacja woluminu
> Fragmentacja całkowita = 30 %
> Fragmentacja plików = 60 %
> Fragmentacja wolnego miejsca = 0 %

> [...]

Contig robi tylko scalanie pokawałkowanych plików, ale w większości
przypadków to wystarcza. Na początku trzeba jednak tę operację kilka
razy powtórzyć raz za razem, bo to jest prosty programik, bez żadnych
wymyślnych algorytmów.

U Ciebie problem leży IMHO gdzie indziej; masz bardzo sfragmentowany
plik wymiany. Wyłącz go, zrestartuj system, skasuj, i włącz ponownie -
ale tym razem ustaw mu stałą wybraną wielkość. Aha, uważaj na
antywirusa, on może bardzo spowolnić defragmentację. I nie dotyczy to
tylko contig.

Wartości wskazywane przez dany program użyty do defragmentacji są ściśle
związane ze sposobem, w jaki on podchodzi do porządków na partycji.
Jeśli na przykład układa on pliki według daty powstania, to dopóki nie
znajdą się na założonych przez niego miejscach będzie on je zaliczał do
wskaźnika ogólnej fragmentacji. Nie przejmuj się tym raczej. Dla mnie
dużo ciekawsze są wartości "pofragmentowane foldery" i "liczba
pofragmentowanych plików", które u Ciebie właściwie nie wskazują na
jakiekolwiek problemy z fragmentacją tej partycji.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/