udostępnianie plików i drukarek

Autor: Marcin <mziel-NOSPAM_at_szczecin.home.pl>
Data: Tue 03 Jan 2006 - 15:26:12 MET

Poratujcie mnie bo już spróbowałem chyba wszystkiego.

Chciałem udostępnić drukarkę na kompie, tak, zeby drugi, stojący pół metra
dalej mógł z niej korzystać. Noby proste a już siedzę dwa dni nad tym.
Na początek nadmienię,że znam się na tym i setki razy korzystałem z
udostępniania plików i drukarek ale te dwa komputery mnie rozłożyły.
Ten, do którego jest podłączona drukarka to WIN XP HOME a ten drugi WIN98.
Na kompie z W98 wszystko chodzi OK bo mogę podglądać inne udostępnione
zasoby innych komputerów. Ten pierwszy ma ustawione wszystko jak trzeba ale
jak chcę się dostać do jego udostępnionych zasobów to wyświetla kompunikat :
"\\Komputer1 nie jest dostępny. Brak uprawnień dostępu do zasobu."
Wyłączyłem FW, ustawiłem NetBIOS przez TCP/IP, doinstalowałem na XP
dodatkowo protokół NetBEUI, włączyłem konto Gościa, pozmieniałem na tą samą
grupę roboczą i jeszcze wiele innych prób dokonałem.
XP widzi inne komputery w sieci ale jego zasoby są nie do zdobycia. Dodam,
że uprawnienia nadałem rozmaite, m.in. wszystkie prawa dla wszystkich... i
kicha.

Bardzo prosze o wskazówki. Może ktoś z was miał podobny problem i go jakoś
obszedł.

Pozdrawiam,

Marcin Z.