Re: Odpalenie winXP na innym komputerze

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 21:35:22 MET

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:dmv1uu$utp$1@opal.icpnet.pl...

> Ja jeszcze nigdy nie zauważyłem, żeby tej opcji nie było.
> Obojętnie jaka była wersja SP. Za każdym razem jak instalator
> wykryje na danej partycji Windows lub jego szczątki pyta czy go
> naprawić, czy też zainstalować nowy, w drugim katalogu. W żadnymh
> wypadku nie ma miejsca kasowanie starego Windowsa, no chyba że
> wybierzesz formatowanie. Jeśli nie pojawia Ci się opcja naprawy
> to naprawdę nie wiem jaka może być przyczyna. W takim wypadku
> możesz odpalić komputer z DOSa i uruchomić program winnt.exe z
> parametrem /unattend. Spodowuje to mniej więcej to samo co opcja
> [...]

Opcja naprawy pojawi się tylko wówczas, jeśli instalator będzie w stanie
prawidłowo rozpoznać istniejący system. Prawdopodobnie w tym celu
odszukiwany jest plik \Windows\Repair\setup.log. Wiele razy miałem
sytuację, w której Konsola Odzyskiwania nie potrafiła zalogować mnie do
systemu - po prostu go "nie widziała" - i wówczas faktycznie omawiana tu
opcja naprawy systemu znikała z menu instalatora. Wydaje mi się, że
zawsze winne były tu złe ścieżki w Boot.ini (pomoże Bootcfg lub ręczna
edycja), brak obsługi kontrolera dysku do którego został podpięty napęd
z leczonym systemem (podać dyskietkę ze sterownikami), ewentualnie błędy
na partycji (wyleczyć chkdsk-iem). Trzeba tu zwrócić uwagę zwłaszcza na
podpięcie dysku - ma trafić dokładnie w to samo miejsce na taśmie jak
oryginalnie i na kontroler tego samego typu. Innymi słowy błędem będzie
podpięcie go jako drugi napęd obok naszego działającego systemu. O tym
niestety nic autor wątku nie wspomina.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/