Re: Zmiana konfguracji macierzy z partycja systemowa

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 27 Nov 2005 - 13:02:58 MET

Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
news:1t3plpllhve9q.uvsygkjkwtmv.dlg@40tude.net...
> [...]
[...]
> Tak dołożę łyżkę dziegciu do tej beczki miodu z napisem "Drive
> Snapshot" :) Próbowałem robić tym programem obrazy dysków serwerów
> IBM eSeries x306 - konkretnie chodziło o zrobienie obrazów
> online'owo dysków systemowych (SATA) serwerów Cisco MCS 7825.
> Obraz się zrobił - po odtworzeniu serwer nie działał :)

Hm. Chętnie przyjrzałbym się bliżej przyczynom, ale rozumiem że to
raczej niemożliwe ;-). Wątpię wszakże, żeby problem leżał w
nieprawidłowo wykonanym obrazie, już prędzej w niunsach związanych z
jego odtwarzaniem na dysku. BootIt wygląda dość prosto, ale sam potrafi
wówczas zadbać o prawidłowy układ partycji w sposób niewidoczny dla
użytkownika. W przypadku Drive Snapshota trzeba to uczynić samodzielnie.
Myślę tu o takich drobiazgach jak np. ustawienie aktywnej partycji ze
znacznikiem hexa 80. Drive Snapshot jako narzędzie do tworzenia obrazów
jeszcze nigdy mnie nie zawiódł i po już kilkuletnim okresie testów
uważam go za program równie pewny, jak BootIt. Ale dzięki za
ostrzeżenie.

> Wolałem nie tracić kolejnej nocki i zrobiłem offline'owo BootITem :)
> Fakt, że do odtworzenia pojedynczego pliku muszę odtworzyć obraz
> "na boku" :) ale mam pod ręką też zawsze backup zrobiony innymi
> narzędziami.

Niekoniecznie - do wyciągania pojedynczych plików służy darmowy dodatek
do BootIt pod nazwą TBIView. Otwieranie archiwum jest koszmarnie powolne
w porównaniu do Drive Snapshota, ale w sumie nie ma co się czepiać, bo
działa poprawnie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/