Re: Wzmacnianie stacji roboczej

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 22:29:51 MET

Robert Jaworski, dnia pon 14 lis 2005:

> Wzmacanie jest to proces zabezpieczania systemu który obejmuje to o czym
> napisałeś poniżej.

To pisz zabezpieczanie. Wzmacnianie to ja nie wiem... ;P

> Ja potrzebuję nie ogólników ale szczegółów

Właśnie jakby się mylisz, napisałem o tym w pierwszym punkcie mojej
tyrady.

> np aby usunąć ze stacji protokół netbios

Ja rozumiem, że to przykład. No ale coś mówiłeś o Windows 98 i XP - no
więc tam prawdopodobie NetBIOS po TCP/IP się jednak przyda. Chociaż to
zależy - nie potrafię Ci powiedzieć bezwzględnie czy należy
odinstalować NetBIOS czy nie - bo skąd ja (czy inni) mamy kurna
wiedzieć co Ci jest potrzebne faktycznie na tym komputerze.

To sam musisz wiedzieć i rozumieć. To jest podstawa.

> usuń z systemu plik xxx zmień klucz yyy a wszystko najlepiej w postaci
> listy krok po kroku aby uzyskać kompletność

Tu również błąd - nie ma kompletności. Zabezpieczanie/bezpieczeństwo to
jest ciągły proces. To nie jest tak, że zrobisz to i owo i będzie
Bezpiecznie [tm], to wymaga nadzoru, bycia na bieżąco, kontroli itd.

> i czegoś nie ominąć a już w ogóle rewelacją był by soft który zadawał by
> mi pytania albo mógłbym wybierać profile i coś takiego z automatu by się robiło
> (ot np blokowanie portów poprzez usuwanie usług zazanaczasz sobie porty
> które mają być blokowane i już :).

Chyba nie ma nic takiego. Poza tym jak wyżej - nie ma kompletności,
taki program z założenia będzie niekompletny, może być za to
wystarczający.

> Jest to właśnie taki automat tyle że dla innego systemu operacyjnego :)

Jakiego?

> Jak się nie ma co się lubi to się lubi co sie ma szczególnie jak się ma
> w dużej ilosci ;)

Wiesz, albo Ci zależy na bezpieczeństwie, albo oszczędzasz. Fiatem 126P
też możesz jeździć, ale nie porównuj tego do Volvo i nie oczekuj po nim
(po Maluchu) sensownego poziomu bezpieczeństwa bo on takiego nie
oferuje.