Re: Windows XP Home, skaner i zwykli uzytkownicy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 12:36:36 MET

Użytkownik "Piotr Wawrzyniak" <wopozka@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dl1t2c$jjo$1@inews.gazeta.pl...
> Zainstalowalem na Windowsie XP Home dwa skanery. Jeden to stary
> Canon FB 620P podlaczany jeszcze przez LPT, oraz drugi hp scanjet
> 4500c wyposazony juz w interface usb. No i skanowanie dziala
> doskonale, ale tylko dla uzytkownika z prawami administratora.
> Jesli probuje to zrobic ze zwyklego uzytkownika, no to nie
> skanuje, ba nawet nie dostaje wlasciwie zadnej informacji co jest
> nie tak oprocz tego ze aplikacja do skanowania zakonczyla sie z
> bledem i zeby skontaktowac sie z producentem.
>
> Probowalem googlowac za przyczyna ale nie znalazlem wlasciwie
> [...]

Z reguły pomaga w takich sytuacjach poszukanie kluczy w rejestrze, do
kórych zwykły użytkownik nie ma dostępu, i nadanie mu pełnych praw do
nich. Użyj RegMon z Sysinternals. FileMon-em można zaś sprawdzić, czy
podobna sytuacja nie powtarza się w uprawnieniach dostępu do plików -
w logach znajdziesz wtedy wpisy "Access denied". Ja stawiam jednak na
klucz HKEY_LOCALMACHINE\Software\Hewlett Packard w rejestrze. Jeśli to
nie wystarczy, to zaloguj się jako administrator, skopiuj do pliku
klucz HKEY_Current User\Software\Hewlett Packard i zaimportuj go z
konta zwykłego usera.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/