Re: pytanie o dyski

Autor: Jacek Stelmaszczyk <steq_at_polbox.com>
Data: Wed 09 Nov 2005 - 17:31:15 MET

"Piotr Smerda" wrote:

> Narzut i tak jest w sumie załatwiany przez kontroler. Inną sprawą jest
> jego
> wydajność. Zapis na 2 kanały w RAID1 lub 0/1 (1/0) jest mniej obciążający
> dla kontrolera niż liczenie parzystości. Obecnie stosowane układy Intela
> serii 960 jakoś sobie z tym radzą, ale spadek wydajności jest jednak
> zauważalny. Najszybsze IMHO są kontrolery sprzętowe Mylexa, potem jest
> Adaptec a na szarym końcu Promise i Dellowski PERC.

Bue tam, o jakichś pecetowych kontrolerach piszesz - myślałem, że rozmawiamy
o poważnych sprzętach. ;-)
Co do porównania wydajności przy różnych poziomach RAID, to jakiś czas temu
testowałem pewne rozwiązanie na MSSQL przy RAID-5 i RAID-10 i różnica w
czasie wykonania była dokładnie dwukrotna.

--
Jacek